60 Ay...

KIZIM VE BEN

60 Ay…
İş çıkışı, ağır adımlarla merdivenlere yöneldim. Her gün aynı monotonluğun verdiği yorgun bakışlarla güvenlik görevlisine selam verdim. Bedenimin yorgunluğu zihnime aksetmiş sanki, zamanı doldurmak dedikleri bu olsa gerek, hatırladığım en uzak anı şimdiki yaptığımdan farklı değil. Oysa ilk başlarda herkes gibi en iyi temennilerle adım atmıştım. Sonraları nerede hayatı akışına bıraktım hatırlamıyorum. Bu düşünceler benliğimi sararken usulca uzaklaştım…

Her adımda aynı zamanda, içimde bir yolculuğa çıkıyorum. Tek fark kendimden uzaklaşmak yerine daha fazla yaklaşıyorum. Düşüncelerle boğuşurken ruhumun derinlikleri de, babacım diyen bir ses işittim. Önce gözümün önüne kızımın hayali geldi, sonra silinip uzaklaştı.

Yıllar ne çabuk selam verip uzaklaşmış! Oysa ne hayaller sığdırmak istemiştim kollarına…  Tek fark ettiğim geçmişe yön veremeden maziye karışmış olması. En sevdiğim varlık gözlerimin önünde büyümüş ben sadece izlemişim… Beş yaşına gelmiş; yürümüş konuşuyor, benimle sohbet ediyor. Bu sözü söyleyeceğim aklımın ucundan geçmezdi ama hepsi birer hayal gibi…

Belki hatıraları uzun uzadıya yazmalıyım ve gelecek adına saklamalıyım, belkide her defasında kızımın gözlerine bakıp acı tatlı ne varsa tebessümle izlemeliyim…

Her gün yeni bir başlangıçtır.
Bugüne ait dünden bir eser yok. Tecrübeler yılların birikiminin neticesi, günlük olaylar sadece gelir geçer konular. Dün yaşanmış can sıkıcı ne varsa dünde kalmalı, üç günlük dünyamızı yasa boğmamalıyız. Her gün önümüze açılan sayfa tertemizdir. İsterseniz güzelce kullanın isterseniz çarçur edin, bu size kalmış. Her şeyden önce düşünmekte fayda var. Kainattaki her bir olay ve mekan birbiriyle bağlantılı yani şimdi yapacağınız her hata, iyisiyle kötüsüyle karşınıza çıkacaktır. Bazı şeyleri gücümüz yeterken yapmalıyız. Her zamanın ya da yaş aralığının kendine göre işlevi vardır. Tarihte tekerrür eden hatalarımız olduğuna göre, cümle tecrübelerden yararlanmakta bilimum  fayda vardır.
Hayatın özeti; dün tecrübedir öğren, bugün fırsattır kullan, yarın tahminidir planla…


Uğur KORKMAZ- Güne Düşen Notlarım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TUTARLI OLDUĞUNUZ SÜRECE HANGİ YÖNDE İLERLEDİĞİNİZİN HİÇ BİR ÖNEMİ YOKTUR.