Ederi Kadar ''güven''



       Masanın başında pineklemekle meşgulken, yakın bir arkadaşım ziyaretime gelmiş, kısa bir hoş beşten sonra; şirketindeki ortağından dert yanmaya başladı. Sürekli mırıldandığı bir kelime zihnime takıldı: - ben ona nasıl ‘’güvendim’’ diyor, şimdiki vaziyeti aklı almıyordu. Teselli almaktan öte derdini anlatmak istiyordu. Dinlerken hayret ediyor, zihnimde olayı canlandırıyordum. İçindeki fırtına dindikten sonra konuşma bitmiş çaylardaki son yudumlar içilmişti.
      
       Kendimle baş başa kalınca tekrar düşüncelere boğuldum. Muhakkak öğreneceğim çok şey vardı. Belki empati yaparak birkaç olay sonuç çıkarabilirdim, belki de şu soruyu sormalıydım ‘’nasıl güveniyoruz’’ bu seçeneği seçerken karşımızdaki insanı yada kurumu nasıl bir değerlendirmeye tabi tutuyoruz.  Bir’den On’a kadar sayısal değer vererek mi buna karar veriyoruz yoksa eline yüzüne yani tabelaya bakarak mı? Elbette soruları çoğaltmak mümkün, bir testten geçirmek gerektiği ise kesin. Peki ölçümüz ne olmalı?

       Tarihten bir olay
Bir gün Hz. Ömer (ra), yapılacak bir iş için bir kişiyi görevlendirmeye karar verdi. Ortamda bulunanlardan birisi hemen yapılacak bu işe talip oldu. Halife etrafındakilere şu soruyu sordu var mı aranızda bu şahsa güvenen biri? Bir sahabe ben güveniyorum diye cevap verdi. Halife güveniyorum diyen sahabeye şu soruları yönetti.
-          Onunla yolculuğa çıktın mı?
-          Aynı ortamda bulundun mu (yemek yedin mi, vakit geçirdin mi?)
-          Onunla ticaret yaptın mı?
Bu sorduğu sorulara ‘’evet’’ cevabını alınca vazifeyi verdi.

       Güven insanı ilişkilerin temel taşı olmakla birlikte, arzdan arşa kadar tüm kainatı içine alır. Güvensizlik anarşiye, yozlaşmaya bozunmaya neden olur.

       Farklı zamanlarda ve mekanlarda farklı bir bakış açısıyla ‘’güven konusunu’’  tekrar değerlendirmeyi öneriyorum. Ve şöyle bir teklifte bulunuyorum, bırakın sizin gözünüzde güveni hak etmek isteyenler kendi çabalarıyla kazansınlar. Ben insan sarrafıyım adamı gözünden tanırım gibi bir düşünceye kapılmayın.

Selametle
Uğur KORKMAZ / Güne Düşen Notlarım ''güven''

korkmaz.uk@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TUTARLI OLDUĞUNUZ SÜRECE HANGİ YÖNDE İLERLEDİĞİNİZİN HİÇ BİR ÖNEMİ YOKTUR.